Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/loebeland.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/loebeland.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

Kosttilskud til løbere

Kosttilskud

Er du bidt af en gal løber, kender du nok også til det der med at det er svært at holde vægten. Os der løber, især langdistanceløbere, forbrænder uhyre mængder kalorier af på en lang tur. Og det kan derfor for de fleste langdistanceløbere, være svært at få nok indenbords til at holde vægten. Til dette formål, findes der en lang række kosttilskud, vi har prøvet de fleste selv og giver i denne artikel et vink om hvilke produkter du bør bruge, alt efter din situation og løbeform.

Langdistanceløberen

Langdistanceløberen forbrænder rigtig mange kalorier, og det kan derfor være en rigtig god idé med et pre workout meal, der booster kalorieindtaget og giver fornyet energi til de lange ture. Der findes en masse forskellige gels på markedet, men fælles for disse, er at det er ren sukker og selvom det primært er druesukker der benyttes, giver disse gels kun kortvarig energi som herefter bliver erstattet med træthed, når effekten aftager. Derfor anbefaler vi i stedet, at man bruger pre workout supplementer fra styrketræningens verden, da disse fokuserer på en mere entydig tilføjelse af energi og som er langt langsommere optagelig, dette giver en mere ren og længerevarende energifølelse, som er godt til langdistance løb. Et eksempel på et sådan produkt, kunne være Recover X fra Crossgen, et mærke der egentlig oprindeligt er ment til Crossfit-atlteter, men som benyttes af mange andre typer sportsfolk.

Sprintere

Sprintere er for det første bygget helt anderledes end langdistanceløbere og for det andet, bruger de nogle helt andre energisystemer end dem vi aktiverer ved langdistanceløb. Det betyder også at sprintere som ofte, er langt større og mere muskuløse end langdistanceløbere. Derfor er det også vigtigt, at sprintere får de fornødne remedier, til at restituere og genopbygge deres muskler. Ifølge videnskab.dk står dette sig dog til at blive ændret, men der til kræver stadig et stort proteinindtag, for at kunne restituere fra den meget hårde og ekstremt eksplosive træning. Vi foreslår alle sprintere at indtage proteinpulver og her er Crossgens variant igen god.

Del med dine venner...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *